Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych (FUPP) zaprasza na szkolenie dotyczące modelu wsparcia poradnictwa prawnego i obywatelskiego oraz wynikającej z niego praktyki poradniczej. Model przedstawia systemowe podejście do organizowania i świadczenia usług poradniczych oraz zalecenia jego wdrożenia, jako stałego elementu polityki państwa. Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane wyniki prac zespołu składającego się z przedstawicieli Departamentu Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawa, INPRISu – Instytutu Prawa i Społeczeństwo, Instytutu Spraw Publicznych i Związku Biur Porad Obywatelskich, którzy przez ostatnie dwa lata realizowali projekt systemowy pt. „Opracowanie kompleksowych i trwałych mechanizmów wsparcia dla poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce”.
Zapraszamy przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego - gmin, powiatów i województw - w tym przede m.in. przedstawicieli: ośrodków interwencji kryzysowej, ośrodków pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie, powiatowych urzędów pracy, rzeczników praw konsumenta, rzeczników praw pacjenta, ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, państwowych inspekcji pracy, zakładów ubezpieczeń społecznych, czy rzecznika praw obywatelskich.
Podczas szkolenia, omawiane będą następujące zagadnienia:
Osoby zainteresowane prosimy o zapoznanie się z regulaminem uczestnictwa i formularzem zgłoszeniowym (pobierz regulamin). Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona, w związku z tym decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w projekcie jest bezpłatny, organizatorzy zapewniają wyżywienie oraz zakwaterowanie, nie zapewniają zwrotu kosztów dojazdu.
Terminy i miejsca szkolenia:
Miesiąc |
Data i miejsce szkolenia |
Kwiecień 2014 |
Warszawa: 28-29 IV – Dom Chłopa – Hotel „Gromada” |
Maj 2014 |
Warszawa: 19-20 V – Dom Chłopa – Hotel „Gromada” Poznań: 26-27 V |
Czerwiec 2014 |
Białystok: 5-6 VI – Hotel Gołębiewski Kraków: 23-24 VI |
Ramowy Harmonogram Programu Szkoleniowego:
Dzień I - Poniedziałek:
11.00 – 12.30 – szkolenie cz. I – zapoznanie się uczestników, przedstawienie się trenerek, przedstawienie Projektu
12.30 – 14.30 – obiad oraz zakwaterowanie w hotelu uczestników i uczestniczek szkolenia, którzy zgłosili chęć i potrzebę noclegu
14.20 – 16.30 – szkolenie cz. II – prezentacja podstawowych elementów wypracowanego modelu oraz przedstawienie wyników badań i analiz prowadzonych w ramach Projektu
16.30 - 16.45 – przerwa kawowa
16.45 – 18.45 – szkolenie cz. III – aktywny warsztat dotyczący usługodawców, ich cech, warunków jakie będą musiały spełnić instytucje poradnicze, aby móc stać się częścią systemu, czy też prowadzić punkt poradniczy, w którym będzie można uzyskać informację oraz poradę prawną/obywatelską. Ponadto warsztat dotyczy odpowiedzi na pytanie, jak korzystać z wypracowanych w Projekcie narzędzi.
18.45 - 20.00 – kolacja
Dzień II - Wtorek:
8.00 – 9.00 – śniadanie dla uczestników i uczestniczek korzystających z noclegu w hotelu
9.00 – 11.00 – szkolenie cz. IV – metody działania punktów poradniczych, nowoczesne technologie
11.00 – 11.15 – przerwa kawowa
11.15 – 13.15 – szkolenie cz. V – najczęstsze problemy w działalności publicznych usługodawców świadczących informację i poradę prawną/obywatelską oraz zdiagnozowane zagrożenia przyszłego modelu poradnictwa prawnego i obywatelskiego w oparciu o studium przypadku
13.15 – 14.30 – obiad
14.30 – 16.00 – szkolenie cz. VI – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Jak się zgłosić?
W przypadku CHĘCI UCZESTNICTWA W SZKOLENIACH, wypełniony formularz zgłoszeniowy, deklarację oraz oświadczenie (plik do pobrania) należy wysłać w wersji elektronicznej - wypełniony komputerowo (UWAGA nie skany z podpisami!) na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Rekrutacja na szkolenia jest ciągła. W tytule wiadomości prosimy wpisać datę i miejsce preferowanego szkolenia, wraz z dopiskiem "z noclegiem" lub "bez noclegu".
Dokumenty zostaną podpisane przez uczestników/czki w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Dodatkowych informacji udziela Asystent projektu – Anna Włodarczyk
tel.: 530 287305, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 16.00.
Zapraszamy serdecznie,
Zespół Projektu
Warunki do rozwoju poradnictwa powinny zostać ujęte w rozwiązania o charakterze systemowym. Według badanych, przyszły system poradnictwa powinien zapewniać powszechny dostęp dla obywateli do usług wysokiej jakości. Powinien opierać się na usługodawcach publicznych i niepublicznych, przy czym w przypadku tych drugich konieczne jest zapewnienie stabilnego finansowania świadczonych usług poradniczych. System powinien być bezpłatny dla obywateli, a jego finansowanie powinno zapewniać państwo przy wsparciu samorządów terytorialnych.