Przeczytaj więcej...

„To coś więcej niż hobby, to pasja! Na ile współczesny świat umożliwia nam samorealizację?”

Wiosną Fundacja otrzymała grant od Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia. Projekt realizowany w ramach grantu polegał na organizacji dwóch wizyt dla studentów z Rosji i z Polski. Młodzież odwiedziła nawzajem swoje kraje. Wizyty przebiegały pod hasłem „To coś więcej niż hobby, to pasja! Na ile współczesny świat umożliwia nam samorealizację?”. Spotkania miały na celu zainspirowanie uczestników do spojrzenia na studia i zawód prawniczy z perspektywy społecznej i poszukania odpowiedzi na pytanie, czy nastawiona na pomoc innym praca prawnika może być pasją, która umożliwi samorealizację, będąc jednocześnie dobrym wyborem zawodowym.

Aby osiągnąć ten cel program przedsięwzięcia był złożony z warsztatów ukazujących innowacyjne metody edukacji prawnej typu: street law i program studenckich poradni prawne. Uczestnicy mieli inspirujące spotkania z praktykami uczelni kształcących prawników, z prawnikami praktykującymi pomoc prawną pro bono, z organizacją współpracującą z prawnikami w celu realizacji społecznych projektów, a także bardzo obfity program kulturalny.

cprd 2020 002

Wszystkie działania podjęte w ramach wymiany nie byłyby możliwe bez wsparcia ze strony Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia, a podjęte działania z pewnością nie tylko przybliżyły wzajemnie oba kraje młodzieży ale także pozwoliły na lepsze poznanie się międzykulturowe i nawiązanie nowych przyjaźni.

Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu

Agenda >>>

ppio eu

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj

Czy wiesz, że...

Różne były również opinie badanych na temat tego, kto powinien mieć prawo do korzystania z bezpłatnego poradnictwa. Dwa najczęściej pojawiające się stanowiska to: (1) wszyscy obywatele powinni mieć nieograniczony dostęp do poradnictwa, (2) jedynie osoby, których dochody nie pozwalają skorzystać z poradnictwa odpłatnego. Przy czym wśród badanych przeważała opinia, że PPiO powinno być bezpłatne dla osób uprawnionych do korzystania z niego. Pomimo różnic w szczegółowych rozwiązaniach badani zgodzili się co do tego, że PPiO powinno być dostępne dla obywateli w ramach powszechnego systemu, który będzie dostarczał usług wysokiej jakości.