Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych podsumowała działalność polskich poradni w roku akademickim 2006/2007. W ubiegłym roku poradnie rozpatrzyły 9399 spraw, to jest niemal tyle samo co rok wcześniej. W poradniach pracowało 1302 studentów (o 2% więcej) i 197 pracowników dydaktycznych (o 10% więcej). Szczegółowe informacje w prezentacji.
Sprawozdanie roczne z działalności studenckich poradni prawnych. >>>
Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.