Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych podsumowała działalność polskich poradni w pieszym półroczu roku akademickiego 2006/2007. W ubiegłym roku poradnie rozpatrzyły 4 689 spraw. W poradniach pracowało 1 326 studentów (rok wcześniej 1279) i 171 pracowników dydaktycznych (rok wcześniej 179). Statystycznie jeden opiekun miał pieczę przeciętnie nad 8 studentami, zaś na jednego studenta przypadały średnio 4 sprawy.
Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.