Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych podsumowała działalność polskich poradni w pieszym półroczu roku akademickiego 2006/2007. W ubiegłym roku poradnie rozpatrzyły 4 689 spraw. W poradniach pracowało 1 326 studentów (rok wcześniej 1279) i 171 pracowników dydaktycznych (rok wcześniej 179). Statystycznie jeden opiekun miał pieczę przeciętnie nad 8 studentami, zaś na jednego studenta przypadały średnio 4 sprawy.

Przeważająca część podmiotów świadczących PPiO nie stosuje żadnych kryteriów ograniczających korzystanie ze swoich usług (dotyczy to głównie podmiotów niepublicznych) – każdy obywatel mający problem może zgłosić się do nich po informację lub poradę. Część podmiotów, głównie publicznych, stosuje kryteria dochodowe i (lub) kryteria dotyczące zamieszkiwania w danym obszarze, np. gminie czy powiecie, bądź inne kryteria, np. korzystania z pomocy społecznej. Są również podmioty (przede wszystkim organizacje pozarządowe), które specjalizują się w świadczeniu PPiO określonym grupom, np. osobom niepełnosprawnym, kobietom czy uchodźcom.