Przeczytaj więcej...

Mechanizmy wsparcia dla poradnictwa prawnego i obywatelskiego

Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych jest jednym z partnerów realizujących projekt „Poradnictwo Prawne i Obywatelskie. Opracowanie kompleksowych i trwałych mechanizmów wsparcia dla poradnictwa prawnego i obywatelskiego”.

Wraz z Departamentem Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, Instytutem Spraw Publicznych, Instytutem Prawa i Społeczeństwa INPRIS oraz Związkiem Biur Porad Obywatelskich planujemy m.in.:

  • zwiększyć kompetencje instytucji poradniczych;
  • poszerzyć wiedzę osób niezamożnych o możliwościach i zakresie korzystania z usług poradnictwa prawnego i obywatelskiego.

Działania w ramach projektu:

  • przeprowadzimy badania dotyczące różnych aspektów funkcjonowania poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce;
  • stworzymy zestaw rekomendacji , czyli model funkcjonowania poradnictwa prawnego i obywatelskiego oraz przedstawimy propozycję długofalowej polityki państwa w tym zakresie;
  • poinformujemy adresatów projektu o wynikach badań poprzez zorganizowanie konferencji i seminariów;
  • nauczymy adresatów projektu działania w ramach przygotowanych rozwiązań poprzez zorganizowanie warsztatów i szkoleń oraz opracowanie specjalistycznych publikacji;
  • poinformujemy ogół społeczeństwa o przygotowanych rozwiązaniach poprzez: naszą stronę internetową, obecność na portalach społecznościowych, kampanię społeczną.

Do kogo adresowany jest projekt:

  • Ze względu na swój charakter (badawczo-promocyjny) projekt adresujemy przede wszystkim do:
  • kierownictwa instytucji publicznych i niepublicznych wpierających poradnictwo prawne i obywatelskie;
  • władz gmin, powiatów i województw;
  • organizacji trzeciego sektora i instytucji działających na rzecz ruchu poradnictwa prawnego i obywatelskiego;
  • przedstawicieli wszystkich środowisk zawodowych, z których rekrutować się mogą osoby czynnie zaangażowanie w udzielenie porad prawnych i obywatelskich.

Dodatkowe informacje o Projekcie znaleźć można na naszej stronie internetowej w zakładce „Projekty” oraz na stronie internetowej Projektu: www.ppio.eu. Zapraszamy.

ppio eu

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj

Czy wiesz, że...

Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.