Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych zaprasza przedstawicieli/ki organizacji pozarządowych zajmujących się poradnictwem prawnym lub obywatelskim oraz przedstawicieli/ki klinik prawa do udziału w szkoleniu trenerskim tzw. „T4T”.
Osoby zainteresowane prosimy o zapoznanie się z warunkami uczestnictwa (plik do pobrania).
Cele szkolenia:
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących prowadzenia szkoleń z zakresu organizacji punktów/miejsc poradnictwa prawnego lub obywatelskiego w oparciu o model wypracowany podczas realizacji Projektu.
Adresaci szkolenia:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy przedstawicieli/ki organizacji pozarządowych zajmujących się poradnictwem prawnym lub obywatelskim oraz przedstawicieli/ki klinik prawa.
Korzyści dla uczestników/czek szkolenia:
Terminy i miejsca szkolenia:
lub
Ramowy Program Szkolenia (Szczegółowy plan szkolenia pojawi się na stronie Projektu po 2 lipca):
Piątek 5 VII lub 12 VII
Sobota 6 VII lub 13 VII
Niedziela
Jak się zgłosić?
Wypełniony formularz zgłoszeniowy, deklarację oraz oświadczenie (plik do pobrania) należy wysłać w wersji elektronicznej w terminie do dnia 30 czerwca 2013 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dokumenty zostaną podpisane przez uczestników/czki w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Dodatkowych informacji udziela Asystent projektu – dr Aleksandra Iwanowska (tel.: 530 287 305, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 16.00
Miejsce szkolenia: Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych, ul. Szpitalna 5 lok. 5, 00-031 Warszawa (zobacz na mapie)
Miejsce zakwaterowania: Hotel Gromada – „Dom Chłopa”, Pl. Powstańców Warszawy 2, 00-030 Warszawa (zobacz na mapie)
Zobacz na mapie jak dojść od miejsca szkolenia do miejsca zakwaterowania
Ile to kosztuje?
Udział w projekcie jest bezpłatny, organizatorzy zapewniają wyżywienie oraz zakwaterowanie, nie zapewniają zwrotu kosztów dojazdu.
Zapraszamy serdecznie
Zespół Projektu

Nie ma ogólnej zdecydowanej opinii na temat tego, kto powinien móc korzystać z bezpłatnego poradnictwa. W badaniu dominowały dwa stanowiska: (1) wszyscy obywatele, (2) jedynie osoby, których dochody nie pozwalają skorzystać z poradnictwa odpłatnego. Pojawiały się też inne propozycje: osoby wykluczone społecznie, osoby, którym z różnych powodów to wykluczenie społeczne zagraża, lub osoby w trudnych sytuacjach życiowych. Dodatkowo wskazywano, że dostęp do PPiO powinien być uzależniony od rodzaju sprawy, z którymi obywatele najczęściej mają problemy. Inaczej mówiąc, zakres przedmiotowy PPiO powinien być ograniczony, na przykład do kategorii spraw, z którymi obywatele najczęściej mają problemy. Jako grupa wymagająca wsparcia wymieniane były najczęściej osoby niepełnosprawne. Pojawiały się także inne rozwiązania, np. z informacji powinni korzystać wszyscy obywatele, z porad jedynie ci, których na to nie stać.