Co nowego?

Symulacja rozpraw sądowych jako metoda edukacyjna

Symulacja rozpraw sądowych... Niniejsza publikacja poświęcona jest przeprowadzaniu symulacji postępowań sądowych (inscenizacji rozpraw). Książka stanowi pierwsze tego typu opracowanie przykładowych materiałów, przeznaczonych przede wszystkim dla koordynatorów uniwersyteckich poradni prawnych (klinik prawa), oraz innych zainteresowanych: m.in. uczniów i nauczycieli, aplikantów i osób ich szkolących, prawników, nauczycieli akademickich. W części pierwszej pozycji omówiono różne rodzaje symulacji oraz sformułowano wskazówki i rady dotyczące metod jej przygotowywania i przeprowadzania. Przedstawiono także metodologię prowadzenia symulacji w ramach nauki prawa na wydziałach prawa i w studenckich poradniach prawnych. W części drugiej zamieszczono natomiast przykładowe scenariusze dziesięciu symulacji, które autorzy wykorzystywali wcześniej w swojej pracy. Do materiałów dołączono dodatkowe instrukcje metodologiczne oraz przykładowe scenariusze zajęć. Książka jest dostępna w wersji on-line. Plik w formacie pdf można ściągnąć po kliknięciu na zdjęcie okładki powyżej 

Jak uczyć prawników dobrej komunikacji z klientem

Jak uczyć prawników dobrej komunikacji z klientem Przedstawiamy książkę autorstwa Pani Izabelli Mulak i dr Małgorzaty Szeroczyńskiej pt. "Jak uczyć prawników dobrej komunikacji z klientem". Książka w prosty i przystępny sposób opisuje podstawowe techniki komunikacji, tak bardzo potrzebne w kontaktach międzyludzkich. Autorki wykraczają jednak poza ramy ogólnego wykładu o technikach komunikacji i pokazują ich trudne do przecenienia zastosowanie w pracy prawnika. Publikacja omawia m.in. typowe problemy rozmów z prawnikami, aktywne słuchanie jako metodę zbierania informacji od klienta, czy komunikację niewerbalną. Książka zawiera wskazówki zaczerpnięte z wieloletnich doświadczeń autorek oraz bardzo ciekawe przykłady ćwiczeń grupowych mogących uatrakcyjnić prowadzenie ćwiczeń czy wykładów ze studentami prawa. W związku z tym może stanowić cenne źródło wiedzy zarówno dla wszystkich studentów jak i młodych wykładowców oraz opiekunów w studenckich poradniach prawnych. Książka "Jak uczyć prawników dobrej komunikacji z klientem" jest do nabycia w sklepie internetowym Wydawnictwa CH BECK >>

Studencka Poradnia Prawna. Idea, organizacja, metodologia.

Studencka Poradnia Prawna. Idea, organizacja, metodologia.Z olbrzymią przyjemnością przedstawiamy Państwu pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie książek poświęconych studenckim poradniom prawnym. Niniejsza publikacja adresowana jest zarówno do studentów, jak i pracowników naukowych, będących opiekunami w studenckich poradniach prawnych. Dla studentów podręcznik ten może okazać się skarbnicą wiedzy na temat idei, historii i zasad działania poradni prawnych. Pracownicy naukowi natomiast znajdą w książce pożyteczną wiedzę z zakresu organizacji pracy poradni, prowadzenia zajęć w jej ramach, a także wskazówki, jak przygotować studentów do pomocy klientom. W imieniu Zarządu Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych pragnę podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania niniejszej książki.

Zobacz książkę "Studencka Poradnia Prawna. Idea, organizacja, metodologia." >>>

Zobacz książkę "Studencka Poradnia Prawna. Idea, organizacja, metodologia." w wersji angielskiej >>> 

Inne

Dostępność nieodpłatnej pomocy prawnej. Raport z monitoringu. >>>
badanie przeprowadzone przez Helsińską Fundacją Praw Człowieka (2003 r.) - (plik w formacie PDF 1,98 Mb)

Uniwersyteckie poradnie prawne, Biura Porad Obywatelskich >>>
raport dla Fundacji im. Stefana Batorego (1999) (plik PDF 230 kb)

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj