W grudniu Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych przygotowała po raz kolejny serię czterech artykułów naukowych dotyczących zagadnień z dziedziny poradnictwa prawnego i obywatelskiego. Artykuły zostały opublikowane na łamach ogólnopolskiego czasopisma Klinika, będącego dodatkiem do ogólnopolskiego czasopisma Edukacja Prawnicza. Realizację opracowania artykułów powierzono niekwestionowanemu znawcy problematyki – doktorowi Przemysławowi Mijal. Autor z powodzeniem łączy pracę naukową (adiunkt w Katedrze Prawa Konstytucyjnego i Integracji Europejskiej), nauczanie kliniczne (do niedawna kierownik pracowni Klinika Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego) z aktywnym wykonywaniem zawodu rady prawnego. Ponadto, jest wykładowcą na aplikacji radcowskiej oraz notarialnej, a także autorem i współautorem ponad 50-ciu publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym.
Artukuły dostępne są w zakładce Produkty.
Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.