W czerwcu bieżącego roku Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych we współpracy z Agencją Reklamową „Mucha na Dziko" przygotowała materiały promocyjne Projektu na rok 2012. Wśród przygotowany materiałów, obok tradycyjnych plakatów i ulotek zawierających podstawowe informacje o Projekcie znalazły się m. in.: kubki, długopisy, eko-torby, smycze, czy teczki wraz z bloczkami z papeterią, w kolorystyce i z logo projektu. Przygotowane materiały mają na celu przede wszystkim promocję, ale także szerzenie podstawowej wiedzy o Projekcie, jego celach, adresatach i planowanych działaniach (ulotki, plakat). Materiały promocyjne Projektu będe przygotowywane sukcesywnie, w oparciu o zapotrzebowanie poszczególnych Partnerów w kolejnych latach trwania Projektu.

Nie ma ogólnej zdecydowanej opinii na temat tego, kto powinien móc korzystać z bezpłatnego poradnictwa. W badaniu dominowały dwa stanowiska: (1) wszyscy obywatele, (2) jedynie osoby, których dochody nie pozwalają skorzystać z poradnictwa odpłatnego. Pojawiały się też inne propozycje: osoby wykluczone społecznie, osoby, którym z różnych powodów to wykluczenie społeczne zagraża, lub osoby w trudnych sytuacjach życiowych. Dodatkowo wskazywano, że dostęp do PPiO powinien być uzależniony od rodzaju sprawy, z którymi obywatele najczęściej mają problemy. Inaczej mówiąc, zakres przedmiotowy PPiO powinien być ograniczony, na przykład do kategorii spraw, z którymi obywatele najczęściej mają problemy. Jako grupa wymagająca wsparcia wymieniane były najczęściej osoby niepełnosprawne. Pojawiały się także inne rozwiązania, np. z informacji powinni korzystać wszyscy obywatele, z porad jedynie ci, których na to nie stać.