W czerwcu bieżącego roku Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych we współpracy z Agencją Reklamową „Mucha na Dziko" przygotowała materiały promocyjne Projektu na rok 2012. Wśród przygotowany materiałów, obok tradycyjnych plakatów i ulotek zawierających podstawowe informacje o Projekcie znalazły się m. in.: kubki, długopisy, eko-torby, smycze, czy teczki wraz z bloczkami z papeterią, w kolorystyce i z logo projektu. Przygotowane materiały mają na celu przede wszystkim promocję, ale także szerzenie podstawowej wiedzy o Projekcie, jego celach, adresatach i planowanych działaniach (ulotki, plakat). Materiały promocyjne Projektu będe przygotowywane sukcesywnie, w oparciu o zapotrzebowanie poszczególnych Partnerów w kolejnych latach trwania Projektu.
Różne były również opinie badanych na temat tego, kto powinien mieć prawo do korzystania z bezpłatnego poradnictwa. Dwa najczęściej pojawiające się stanowiska to: (1) wszyscy obywatele powinni mieć nieograniczony dostęp do poradnictwa, (2) jedynie osoby, których dochody nie pozwalają skorzystać z poradnictwa odpłatnego. Przy czym wśród badanych przeważała opinia, że PPiO powinno być bezpłatne dla osób uprawnionych do korzystania z niego. Pomimo różnic w szczegółowych rozwiązaniach badani zgodzili się co do tego, że PPiO powinno być dostępne dla obywateli w ramach powszechnego systemu, który będzie dostarczał usług wysokiej jakości.