W dniach 22-26 kwietnia 2012 r. Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych zorganizowała wizytę studyjną białoruskich wykładowców, asystentów i studentów z wydziałów prawa z Mińska, Witebska, Mohylewa, Połocka i Homla, gdzie funkcjonują uniwersyteckie poradnie prawne. Wizyta została sfinansowana ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach Programu RITA/STP – Wizyty Studyjne w Polsce 2012. Rozpoczęcie wizyty miało miejsce na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Białymstoku, gdzie spotkano się z Członkiem Zarządu Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych - Panią dr Izabelą Kraśnicką.
Wizyta studyjna miała dwa podstawowe cele:
W trakcie projektu białoruscy uczestnicy zostali podzieleni na mniejsze grupy i skierowani do zapoznania się z działalnością klinik prawa w Łodzi, Białymstoku oraz Warszawie. Każda grupa przez pełne trzy dni obserwowała pracę poszczególnych klinik oraz wykonywała zadania grupowe i indywidualne przekazane koordynatorom w pierwszym dniu wizyty.
Kolejny raz cieszymy się ze świetnej współpracy z klinikami prawa na polskich uczelniach wyższych, które zapewniły opiekę uczestnikom oraz przygotowały znakomity program merytoryczny z licznymi spotkaniami, symulacjami oraz dyskusjami.
W trakcie wizyty koledzy z Białorusi zapoznali się z metodami pracy ze studentami, aktywnymi metodami wykładania przedmiotów prawniczych, wzięli udział w zajęciach Street Law prowadzonych dla uczniów szkól. Kulturalna cześć programu była nie mniej bogata. W ramach programu uczestnicy przebywający w Warszawie mieli okazję odwiedzić m.in. Sejm, Zamek Królewski, Park Łazienki Królewskie, grupa przebywająca w Białymstoku wzięła udział w szkoleniu na temat aktywnego obywatelstwa. Grupa w Łodzi spacerowała uliczkami miasta i odwiedziła Muzeum Historii Łodzi.
Ostatniego dnia zebrano się wspólnie w Warszawie w celu wymiany spostrzeżeń oraz podsumowaniu zdobytych doświadczeń, po czym goście udali się pociągiem do swoich macierzystych Uczelni na Białorusi.

Przeważająca część podmiotów świadczących PPiO nie stosuje żadnych kryteriów ograniczających korzystanie ze swoich usług (dotyczy to głównie podmiotów niepublicznych) – każdy obywatel mający problem może zgłosić się do nich po informację lub poradę. Część podmiotów, głównie publicznych, stosuje kryteria dochodowe i (lub) kryteria dotyczące zamieszkiwania w danym obszarze, np. gminie czy powiecie, bądź inne kryteria, np. korzystania z pomocy społecznej. Są również podmioty (przede wszystkim organizacje pozarządowe), które specjalizują się w świadczeniu PPiO określonym grupom, np. osobom niepełnosprawnym, kobietom czy uchodźcom.