Od listopada 2013 roku Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych wraz ze Związkiem Biur Porad Obywatelskich prowadzi serię szkoleń dotyczących modelu wsparcia poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce. Fundacja prowadzi szkolenia przede wszystkim dla organizatorów placówek poradniczych, ale także dla prawników i przyszłych prawników doradzających z punktach poradniczych różnych organizacji pozarządowych, Klinikach Prawa oraz sieci Biur Porad Obywatelskich. W roku 2013 przeprowadziła cztery z zaplanowenej serii jedenastu szkoleń, które odbyły się w Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu i Łodzi. Notatki z dotychczas przeprowadzonych szkoleń dostępne są w zakładce Produkty.
Zapraszamy do zapoznania się z nimi, ale przede wszystkim do udziału w szkoleniach, które będą kontynuowane po Nowym Roku – zapisy wciąż trwają. Organizatorzy planują przeprowadzić kolejne szkolenia w: Lublinie, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Białymstoku, Trójmieście i Opolu.
Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.