Aktualności PPIO

Wersja beta mapy poradnictwa w fazie testów

W siedzibie Instytutu Spraw Publicznych 4.01.2013 odbyła się prezentacja pierwszej wersji mapy poradnictwa. Uczestniczący w spotkaniu przedstawiciele ISP i FUPP wymienili uwagi i spostrzeżenia dotyczące poprawy funkcjonalności strony oraz sposobu jej aktualizacji. Zgodzono się co do tego, że mapa powinna być współtworzona przez wszystkich użytkowników. Osoby zajmujące się poradnictwem, klienci usług poradniczych oraz wszystkie osoby zainteresowane będą mogły zgłaszać potrzebę dodania nowych podmiotów do istniejącej już bazy, a także ich usunięcia. Intensywnie prowadzone prace przez ISP i FUPP mają na celu uczynienie serwisu możliwie przyjaznym użytkownikom przy zapewnieniu maksimum funkcjonalności. Mapa wykorzystywać będzie, zgodnie z nowoczesnymi trendami, narzędzia google maps oraz „kafelkowy” interfejs. Przez najbliższy miesiąc trwać będą konsultacje wersji beta mapy. Po zakończeniu tego etapu mapa zostanie udostępniona wszystkim użytkowników i dalej rozwijana w oparciu o nowo pozyskane informacje.

ppio eu

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj

Czy wiesz, że...

Obecnie PPiO opiera się przede wszystkim na organizacjach pozarządowych (wśród których ważną rolę odgrywają Biura Porad Obywatelskich), Studenckich Poradniach Prawnych i instytucjach pomocy społecznej. Sieć punktów dostępu do PPiO, głównie dzięki instytucjom pomocy społecznej, jest dość gęsta, ale nierównomierna. Ponadto porady świadczone przez ośrodki pomocy społecznej czy powiatowe centra pomocy rodzinie skierowane są w praktyce przede wszystkim do osób korzystających z pomocy społecznej, a nie do wszystkich obywateli. Zdecydowaną mniejszość stanowią usługodawcy, którzy w sposób kompleksowy i profesjonalny zajmują się PPiO. Zaliczyć do nich można jedynie kilkadziesiąt podmiotów w skali kraju, a są nimi SPP, BPO oraz kilkanaście innych organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych. To między innymi powoduje, że większość usługodawców nie stosuje standardów świadczenia usług, nie przykłada również specjalnej uwagi do oceny jakości ich świadczenia.