Aktualności PPIO

Mapa poradnictwa już dostępna

Na spotkaniu prasowym 16.05.2013 w herbaciarni T-Bar w Warszawie odbyła się oficjalna premiera mapy poradnictwa prawnego i obywatelskiego, na której zaprezentowano najważniejsze funkcjonalności i zasady korzystania z nowego serwisu. Internetowa mapa poradnictwo prawnego i obywatelskiego powstała jako użyteczna wyszukiwarka pomocy prawnej i korzysta z zebranej dotychczas wiedzy o podmiotach udzielających takiej pomocy w Polsce. W aplikacji umieszczonych zostało ponad 5000 podmiotów wraz z danymi teleadresowymi oraz opisem zakresu działania, z których mogą skorzystać wszystkie osoby poszukające bezpłatnej pomocy prawnej. Dzięki mapie dowiemy się też więcej na temat rodzajów instytucji, które świadczą w Polsce poradnictwo i specyfiki ich funkcjonowania.

- Nawet jeżeli nie natrafimy od razu na podmiot, który jest nam w stanie pomóc w danej sprawie, istnieje duża szansa, że kontaktując się z wybraną instytucją uzyskamy informację, gdzie powinniśmy szukać porady – mówi Marcin Waszak z Instytutu Spraw Publicznych, koordynator zespołu opracowującego mapę.

Wyszukiwanie podmiotów możemy zawęzić na przykład tylko do granic naszego województwa albo miasta. To jednak nie jedyna innowacja jaka została przewidziana w serwisie. Jej ważnym elementem jest też wyszukiwarka wg rodzaju problemu, z którym chcielibyśmy udać się po poradę. Dzięki niej szybciej znajdziemy pomoc adekwatną do naszego przypadku.

- Staraliśmy się, aby serwis był jak najbardziej funkcjonalny i jak najprostszy w obsłudze. Stronę będziemy chcieli w dalszym ciągu udoskonalać – twierdzi sprawujący opiekę informatyczną nad serwisem Jacek Klauze z Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych.


Już teraz serwis umożliwia wszystkim użytkownikom weryfikację zamieszczonych w niej treści oraz pozwala zgłosić nową instytucję do bazy.

Zapraszamy do korzystania: www.mapaporadnictwa.org

Oprac. ISP

ppio eu

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj

Czy wiesz, że...

Obecnie PPiO opiera się przede wszystkim na organizacjach pozarządowych (wśród których ważną rolę odgrywają Biura Porad Obywatelskich), Studenckich Poradniach Prawnych i instytucjach pomocy społecznej. Sieć punktów dostępu do PPiO, głównie dzięki instytucjom pomocy społecznej, jest dość gęsta, ale nierównomierna. Ponadto porady świadczone przez ośrodki pomocy społecznej czy powiatowe centra pomocy rodzinie skierowane są w praktyce przede wszystkim do osób korzystających z pomocy społecznej, a nie do wszystkich obywateli. Zdecydowaną mniejszość stanowią usługodawcy, którzy w sposób kompleksowy i profesjonalny zajmują się PPiO. Zaliczyć do nich można jedynie kilkadziesiąt podmiotów w skali kraju, a są nimi SPP, BPO oraz kilkanaście innych organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych. To między innymi powoduje, że większość usługodawców nie stosuje standardów świadczenia usług, nie przykłada również specjalnej uwagi do oceny jakości ich świadczenia.