Aktualności PPIO

Mapa poradnictwa już dostępna

Na spotkaniu prasowym 16.05.2013 w herbaciarni T-Bar w Warszawie odbyła się oficjalna premiera mapy poradnictwa prawnego i obywatelskiego, na której zaprezentowano najważniejsze funkcjonalności i zasady korzystania z nowego serwisu. Internetowa mapa poradnictwo prawnego i obywatelskiego powstała jako użyteczna wyszukiwarka pomocy prawnej i korzysta z zebranej dotychczas wiedzy o podmiotach udzielających takiej pomocy w Polsce. W aplikacji umieszczonych zostało ponad 5000 podmiotów wraz z danymi teleadresowymi oraz opisem zakresu działania, z których mogą skorzystać wszystkie osoby poszukające bezpłatnej pomocy prawnej. Dzięki mapie dowiemy się też więcej na temat rodzajów instytucji, które świadczą w Polsce poradnictwo i specyfiki ich funkcjonowania.

- Nawet jeżeli nie natrafimy od razu na podmiot, który jest nam w stanie pomóc w danej sprawie, istnieje duża szansa, że kontaktując się z wybraną instytucją uzyskamy informację, gdzie powinniśmy szukać porady – mówi Marcin Waszak z Instytutu Spraw Publicznych, koordynator zespołu opracowującego mapę.

Wyszukiwanie podmiotów możemy zawęzić na przykład tylko do granic naszego województwa albo miasta. To jednak nie jedyna innowacja jaka została przewidziana w serwisie. Jej ważnym elementem jest też wyszukiwarka wg rodzaju problemu, z którym chcielibyśmy udać się po poradę. Dzięki niej szybciej znajdziemy pomoc adekwatną do naszego przypadku.

- Staraliśmy się, aby serwis był jak najbardziej funkcjonalny i jak najprostszy w obsłudze. Stronę będziemy chcieli w dalszym ciągu udoskonalać – twierdzi sprawujący opiekę informatyczną nad serwisem Jacek Klauze z Fundacji Uniwersyteckich Poradni Prawnych.


Już teraz serwis umożliwia wszystkim użytkownikom weryfikację zamieszczonych w niej treści oraz pozwala zgłosić nową instytucję do bazy.

Zapraszamy do korzystania: www.mapaporadnictwa.org

Oprac. ISP

ppio eu

Poradnictwo Prawne i Obywatelskie

Wyszukaj

Czy wiesz, że...

Instytucje publiczne udzielają informacji i porad średnio 29 osobom w miesiącu, podmioty niepubliczne – 133 osobom. Dwie trzecie wszystkich podmiotów świadczących poradnictwo robi to pięć dni w tygodniu, przy czym częściej deklarują to instytucje publiczne, a 59% z nich oferuje pomoc przez osiem godzin dziennie. Prawie wszyscy usługodawcy świadczą swoje usługi w sposób bezpośredni w punktach udzielania porad. Stosunkowo rzadko wykorzystywane są do tego celu inne formy, np. telefon czy Internet. W instytucjach publicznych porad udzielają najczęściej pracownicy socjalni, w niepublicznych zaś – zatrudnieni prawnicy.